Klachtenprocedure
ExpertCare wil goede zorgverlening bieden waar u tevreden over bent en waar u zich prettig bij voelt. Het kan natuurlijk gebeuren dat u niet of minder tevreden bent en dat u een klacht heeft. Wanneer deze situatie zich voordoet horen wij dat graag van u. Samen kunnen we kijken hoe wij voor verbetering kunnen zorgen.
Waar kunnen klachten zoal over gaan?
Klachten kunnen over alles gaan. Wanneer u een voor u niet prettige ervaring met ons bedrijf heeft gehad, horen wij dit graag. Bijvoorbeeld wanneer het gaat over de kwaliteit van zorg, de manier waarop onze zorgverleners zich presenteren of over de financiële afhandeling van zaken. Elke klacht horen wij graag, het biedt ons gelegenheid tot verbetering van de kwaliteit van onze zorg en service.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Als u ontevreden bent over de zorg, kunt u dit het beste bespreken met de zorgverlener die bij u de zorg verleent. Als u er met deze zorgverlener niet naar tevredenheid uitkomt, kunt u contact opnemen met ExpertCare. U kunt uw klacht sturen naar de interne klachtencommissie via: kwaliteitscommissie@expertcare.nl of bellen naar 030-600 87 22. U kunt de klacht ook via onderstaand formulier melden.
Wat gebeurt er na ontvangst van een klacht?
- Allereerst wordt de ontvangst van uw klacht via email of brief bevestigd. Vervolgens zal de interne klachtencommissie uw klacht bespreken. De interne klachtencommissie bespreekt de klacht, informeert bij betrokkenen en neemt, indien aanvullende informatie nodig is, contact op met de klager.
- De interne klachtencommissie formuleert vervolgens een oplossing, legt deze vast en communiceert deze met klager en betrokkenen. Tenslotte neemt de interne klachtencommissie contact op met klager om te vragen of de klacht naar tevredenheid is opgelost. Indien dit niet het geval is, bespreekt de interne klachtencommissie of er andere of aanvullende maatregelen nodig zijn.
- De interne klachtencommissie streeft ernaar om binnen 4 weken tot afhandeling te komen.
- Indien noodzakelijk kan de interne klachtencommissie besluiten tot spoedbehandeling. Jaarlijks wordt door de klachtencommissie een klachtenrapportage opgesteld en besproken met de directie. In die bespreking wordt bepaald of aanvullende, structurele maatregelen noodzakelijk zijn om toekomstige klachten te voorkomen.
Als u het niet eens bent met hoe de klacht door onze interne klachtencommissie wordt of is behandeld, kunt u uw klacht in behandeling laten nemen door de externe geschillencommissie EZa. Het emailadres is info@geschillencommissie-eza.nl. Voor zaken m.b.t. de kind- en jeugdzorg kunt u contact opnemen met het AKJ, vertrouwenspersonen in de jeugdhulp.
- Lees hier het Jaarverslag van Villa ExpertCare 2023 van de EZa.
- Lees hier het Jaarverslag van ExpertCare 2023 van de EZa.
Clientenraad
De cliëntenraad van ExpertCare streeft ernaar om onze dienstverlening aan (potentiële) cliënten te blijven verbeteren. Het gaat hierbij onder meer om de beschikbaarheid en kwaliteit van de zorg.