Kwaliteit

Kwaliteitsbeeld Wijkverpleging ExpertCare 2024

Het Generiek kompas is een kwaliteitskader en gaat over langdurige zorg en kwaliteit van bestaan van mensen met een zorgvraag thuis, in de wijk of in het verpleeghuis. Het Generiek kompas biedt ruimte om op een andere manier naar kwaliteit te kijken en de zorg en ondersteuning rond de cliënt te organiseren en vorm te geven. Zo kunnen professionals voldoening uit hun werk halen en mantelzorgers kunnen zorgen op een manier die bij hen past. Voor patiënten, cliënten en hun naasten is het een duidelijke leidraad om te weten wat zij nodig hebben en mogen verwachten.

Lees hier het kwaliteitsbeeld van ExpertCare Wijkverpleging

Kwaliteitskeurmerk
ExpertCare wil goede zorgverlening bieden waar u tevredenover bent en waar u zich prettig bij voelt. Met ons gecertificeerd kwaliteits- en veiligheidsmanagementsysteem bewaken wij onze standaarden als het gaat om kwaliteit, professionaliteit, veiligheid, hygiëne en opleidingsniveau. Mede hierdoor kan onze zorg zich meten met die van de beste ziekenhuizen, waarmee wij overigens ook nauw samenwerken, alleen dan in de thuissituatie of een zo’n thuis mogelijke omgeving.

 Wij werken volgens het HKZ-normenkader VV&T 2015 van Verpleeghuizen, Verzorgingshuizen en Thuiszorgorganisaties. Jaarlijks worden onze locaties en wijkteams getoetst op hun werkzaamheden door een externe certificerende instelling.

Calamiteiten

Bij ExpertCare staat veilige en kwalitatieve zorg voorop. Toch kan er in uitzonderlijke situaties misgaan. Dit noemen we een calamiteit: een onverwachte gebeurtenis die heeft geleid tot ernstig schadelijk gevolg voor een cliënt.

 Wat doen wij bij een calamiteit?

·        Wij melden iedere calamiteit binnen 3 werkdagen bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), zoals wettelijk verplicht volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

·       We onderzoeken zorgvuldig wat er is gebeurd en nemen maatregelen om herhaling te voorkomen.

·       Betrokken cliënten en/of hun vertegenwoordigers worden geïnformeerd over wat er is gebeurd en welke stappen wij nemen.

 Het melden en onderzoeken van calamiteiten is bedoeld om van fouten te leren en de kwaliteit van zorg continu te verbeteren. Het is niet bedoeld om schuldigen aan te wijzen, maar om samen te zorgen voor een veilige zorgomgeving. 

Klachten

ExpertCare wil goede zorgverlening bieden waar u tevreden over bent en waar u zich prettig bij voelt. Het kan natuurlijk gebeuren dat u niet of minder tevreden bent en dat u een klacht heeft. Wanneer deze situatie zich voordoet horen wij dat graag van u. Samen kunnen we kijken hoe wij voor verbetering kunnen zorgen. Kijk voor meer informatie op de pagina klachtenprocedure. 

Specialistische thuiszorg

Veel zorg kan ook thuis in de vertrouwde omgeving van plaatsvinden. Ons indicatie servicepunt denkt graag met u mee. Bel 030-600 8722 om de mogelijkheden te bespreken of bekijk ons zorgaanbod.