Unable to render media.
Terug naar overzicht

Centrale Veneuze lijn (Centraal veneuze katheter) in Villa ExpertCare

Soms is het nodig dat uw kind voor een langere tijd medicijnen of vocht krijgt. Als het toedienen van medicijnen en vocht te vaak met een perifeer infuus gebeurt, worden de bloedvaten dik en pijnlijk. Gelukkig bestaat er een manier om de medicijnen op een andere, pijnloze manier toe te dienen: een Centrale Veneuze Lijn (CVL).  

Zorg en begeleiding Centrale Veneuze Lijn in Villa ExpertCare

Kinderen tussen de 0 en 18 jaar kunnen bij Villa ExpertCare terecht voor zorg en begeleiding bij een CVL. Een CVL is een buigzaam slangetje dat onder de huid vastzit aan een bloedvat en door de huid heen een klein beetje uitsteekt. Aan dit slangetje kan een verpleegkundige een infuuslijn vastmaken met vloeibare medicijnen en vocht. En als het moet, kan een verpleegkundige ook bloed afnemen met een CVL.

Als uw kind een CVL heeft, zijn er dingen die uw kind (tijdelijk) niet meer mag. Onze verpleegkundigen leren uw kind om te gaan met deze beperkingen. Naast de medische verzorging zetten onze verpleegkundigen zich hard in om het leven zo leuk en zo normaal mogelijk te laten verlopen. Uw kind kan gezellig mee-eten aan de gezamenlijke eettafel. En als uw kind zich goed genoeg voelt, mag hij of zij meedoen aan leuke en leerzame activiteiten.  

Kosten en aanmelden

Bent u geen verwijzer? En wilt u zorg aanvragen bij Villa ExpertCare? Dan kunt het aanvraagformulier invullen onder de knop 'zorg regelen'. Als u vragen heeft over het aanmelden, kunt u contact met ons opnemen. Samen bespreken wij wat de mogelijkheden zijn. Meer informatie over de kosten vindt u op de pagina 'kosten'. Villa ExpertCare heeft locaties in Rijswijk, VleutenWaalre en Wezep.

Hoe kan ik mijn kind aanmelden?

We leggen in 3 simpele stappen uit hoe het aanmelden werkt.

1.

Aanvragen

U bespreekt met de behandelend arts in het ziekenhuis of uw kind in aanmerking komt voor verpleging bij een CVL in Villa ExpertCare. Is dat het geval? Dan vult u of de verpleegkundige het aanvraagformulier in onder de knop 'zorg regelen'.

2.

Zorgleefplan

Het is belangrijk dat iedereen zich prettig voelt bij de zorg. Daarom maakt ExpertCare, samen met u en het gezin een zorgplan waarin alle hulpvragen en persoonlijke wensen worden meegenomen.

3.

Intakegesprek

Tijdens onze eerste afspraak houden wij een intakegesprek met uw cliënt. Hierin vragen wij naar zijn wensen en behoeften tijdens de zorg.

Unable to render media.

Direct zorg regelen

Regel de zorg direct of vraag advies of hulp bij het aanvragen van kinderverpleging in Villa ExpertCare.

Zorg regelen Een vraag stellen